Rakenna markkinointia tukevalle pohjalle
Mitä markkinointi on?
Markkinoinnilla tarkoitetaan kaikkia yrityksen toimia, joilla se houkuttelee yleisöä tuotteensa tai palvelunsa pariin viestinnän avulla.
Markkinoinnilla pyritään tuottamaan itsenäistä arvoa potentiaalisille asiakkaille ja kuluttajille sisällön avulla, ja pitkän aikavälin tavoitteena on osoittaa tuotteen arvo, vahvistaa brändiuskollisuutta ja lisätä myyntiä.
Ihannetapauksessa viestit ovat hyödyllisiä ja opettavaisia kohderyhmälle, jotta niistä muodostuu liidejä.
Markkinoinnin tyypit
Se, missä markkinointikampanjaasi toteutetaan, riippuu täysin siitä, missä asiakkaasi viettävät aikaansa.
On tehtävä markkinatutkimus, jossa määritetään, mitkä toimintatavat ovat parhaita brändisi rakentamiseen.
Seuraavassa on lueteltu useita tapoja, jotka ovat nykyään ajankohtaisia ja joista osa on kestänyt ajan hammasta:
Hakukoneoptimointi:
Lyhennettynä "hakukoneoptimointi" tarkoittaa sivuston sisällön optimointia niin, että se löytyy mahdollisimman hyvin hakukoneiden tuloksissa. Sitä käytetään ohjaamaan ihmisiä halutuille sivujen tiettyjen hakusanojen perusteella.
Hakukonemarkkinointi:
Tämä markkinointitapa on hieman erilainen kuin edellä kuvattu hakukoneoptimointi. Yritykset voivat maksaa hakukoneelle siitä, että se sijoittaa linkkejä hakukoneen etusivuille jotka ohittavat ns. luonnolliset hakutulokset.
Blogimarkkinointi:
Blogit eivät ole enää yksittäisen kirjoittajan yksinoikeus. Tuotemerkit julkaisevat nykyään blogeja kirjoittaakseen toimialastaan, ja herättääkseen internetistä tietoa etsivien potentiaalisten asiakkaiden kiinnostuksen.
Sosiaalisen median markkinointi:
Yritykset voivat käyttää Facebookia, Instagramia, Twitteriä, Linkediniä ja vastaavia sosiaalisia verkostoja luodakseen vaikutuksen yleisöönsä ajan myötä.
Printtimarkkinointi:
Kun sanomalehdet ja aikakausilehdet ymmärtävät yhä paremmin, ketä ovat niiden tilaajat niin yritykset jatkavat artikkelien, valokuvien ja vastaavanlaisen sisällön tuottamista julkaisuissa.
Videomarkkinointi:
Aikaisemmin oli vain mainoksia, mutta nykyään markkinoijat panostavat kaikenlaisten videosisältöjen luomiseen ja julkaisemiseen, jotka viihdyttävät ja kouluttavat ydinasiakkaitaan.
Videomarkkinoinnin lisäksi voidaan käyttää myös motion designia. Lue lisää siitä täältä.
Mikä on sinun yritykselle oikea tapa markkinoida? Tähän ei ole suoraa vastausta.
Tätä varten yritykselle laaditaan markkinointistrategia, jossa markkinoinnin keinot valitaan.
Mikä on markkinointistrategia?
Markkinointistrategia on pitkän aikavälin suunnitelma yrityksen tavoitteiden saavuttamiseksi ymmärtämällä asiakkaiden tarpeita, ja luomalla selkeä ja kestävä kilpailuetu. Se kattaa kaiken siitä, kun määritetään, keitä asiakkaat ovat, siihen, mitä kanavia käytetään näiden asiakkaiden tavoittamiseen.
Markkinointistrategian avulla voit määritellä, miten yrityksesi sijoittuu markkinoilla, millaisia tuotteita tuotat, millaisia strategisia kumppaneita sinulla on, ja millaiseen mainontaan ja myynninedistämiseen yrityksesi on ryhtymässä.
Markkinointistrategia on olennainen osa minkä tahansa yrityksen menestystä.
Keskeiset asiat
Markkinointi on muutakin kuin mainontaa ja myynninedistämistä - kyse on yhteyden luomisesta asiakkaaseen.
Markkinointistrategia määrittää suunnan kaikille tuotteisiin ja markkinointiin liittyville toimille.
Markkinointistrategia auttaa pitämään kaikki toimintasi oikeilla raiteilla.
Markkinointistrategian kehittämiseen kuuluu tavoitteiden asettaminen, markkinatutkimus, tuotesuunnitelmien kehittäminen ja markkinointialoitteiden määrittely.
Mitä markkinointistrategia sisältää?
Markkinointistrategiassa määritetään markkinointiin liittyvien erilaisten toimien yleinen suunta, mutta ei yksityiskohtia. Ihannetapauksessa markkinointistrategian pitäisi auttaa sinua määrittelemään yrityksellesi seuraavat asiat:
Kohderyhmä
Arvolupaus
Tuotevalikoima
Brändiviestit
Myynninedistämisaloitteet
Sisältömarkkinointi
Ota yhteyttä
Sovithan ajan ennen tapaamista.
Jos asia on ajankohtainen, tarvitset apua brändin suunnitteluun tai mielessäsi on kysymys
palveluihimme liittyen, ota yhteyttä.
Palaamme asiaan mahdollisimman pian.
Asiakaspalvelu 044 241 6087
© 2023 Brändimanagerit I brandimanagerit.fi I toimisto@brandimanagerit.fi I Y-Tunnus 2434137-9